Page 257 - The 13th Graduate Integrity Conference Proceeding
P. 257
ั
ื
่
ิ
่
ุ
ิ
๊
่
ี
๊
ิ
่
ี
ั
ี
ี
่
เรือย ๆ รวมถึงมตรภาพของกลมบกไบค ไดรูจกเพอนใหม สำหรับปจจยทมผลตอการเลือกสถานททองเทยวของกลุมบกไบคไดแก
ี
่
ี
ื
ั
ิ
่
ววสวย โหวตตามความเห็นของเพอนรวมทรป ความเหมาะสมของเสนทางกับสมรรถภาพของรถ สถานท Unseen ยงไมเปนทรจก
ั
ิ
ู
่
มากนัก และเปนสถานที่ที่ยังไมเคยไป รวมถึงระยะเวลาในการเดินทางที่เหมาะสม สำหรับเนื้อหาของเว็บไซตที่ตองการไดแก
ื
ขอมูลสถานที่เดนๆ ของจังหวัดและ ความตองการทางดานฟงกชั่นของเว็บไซตเพอการทองเที่ยว ไดแก การสรางทริป หรอ
่
ื
เสนทางทองเที่ยวดวยตัวเอง ลักษณะภาพนิ่งที่กลุมบิ๊กไบคชื่นชอบไดแก ภาพที่เนนวิวกวาง ๆ สวย ๆ ภาพวิถีชาวบาน เนน
Action ของมอเตอรไซค และตองมมอเตอรไซคเปนองคประกอบในภาพ ลักษณะของวิดโอที่ชื่นชอบไดแก วิดโอที่มีการเลาเรื่อง
ี
ี
ี
แบบกึ่ง Reality มีการใชเทคนิค 360 องศา ภาพมุมสูง Drone สวนลักษณะของ Wireframe ของเว็บไซตการทองเที่ยว
่
้
ดวยบิ๊กไบคควรมีลักษณะ เรียบงาย ไมรก, และมีลักษณะการเลือนเนือหา (Scrolling) คลายกับ Facebook และควรมีปุมคนหา
ู
ขอมล
ั
คำสำคญ: การออกแบบเวบไซต การออกแบบประสบการณผูใชงาน บกไบค การทองเทยวเมองรอง กาฬสนธ ุ
่
ี
ื
ิ
็
ิ
๊
Abstract
Nowadays, the trend of traveling by motorcycles or big bikes is becoming more and more popular.
These travelers tend to travel to places that are not very popular. This is in line with the potential of Kalasin
province, where many hidden attractions await to be discovered. At the same time, most travelers prefer to
learn about tourist attractions through websites and online media. Therefore, creating a website will provide
travelers with information that will lead them to travel to Kalasin.
The objectives of this research is to study the guidelines and features of the website that would attract
the interest of the target audience and lead them to travel to Kalasin Province. This process can be divided
into 2 main steps: 1) study the needs of target group. To do this, four design experts were interviewed to create
wireframe of the website and using it as an example to interview with user target. 2) interviews with a group of
15 travelers who use motorcycles as a main transport to gather information and their needs for the design and
development of the website.
For the research results in Step 1, interviews with design experts. The research results can be
summarized as follows: User Experience should be motivating and engaging with users User Interface should
use effect animation, use images that are meaningful and stimulating, the content of the website. Should
recommend a tourists attraction ,contains easy-to-read content and fonts, uses text-based narratives and must
be able to review via social media The interaction design should include labeled interactive buttons, should
include interesting transitions and micro animations. For further advice, experts recommend interviews
comparing questions before and after COVID and should use a website's corporate identity design as a guide,
as well as study Google Page Experience website standards.
And for the results of the research in the second step, a group of 15 tourists using large motorcycles
as a main transport were interviewed. The results of the research can be summarized as follows: The purpose
of a big bike tour is the pride of being able to go the hard way that cars can not reach, having a challenge for
themself experiencing nature, wind, fog being the first to discover the place and wanting to be a person who
provides experiences, travel, learning lifestyles Riding a motorcycle including the friendship of the Big Bike
249

