Page 192 - The 13th Graduate Integrity Conference Proceeding
P. 192

Abstract

                       At present, shopping centers have begun to adjust their ideas and allow users to bring pets to
               attract more users. Shopping Mall Therefore, the purpose of this study is to find out the factors affecting
               the design of shopping centers to meet their activities and behaviors. Education service centers in and
               around Bangkok metropolitan area. This study adopts the qualitative research method and evaluates after

               interviewing the  respondents of  the case  study of three shopping  centers. This  study  uses  in-depth
               interviews to collect data from different places, age, gender, preferences, and socio-economic status. Cost
               of bypass and supervision services, information provider, dog size, depletion mode, number of services,

               cost of services, relationship mode. The results of the interview were compared, and the repeatability and
               differences of  services  were  found   1.1) Individual  factors of  age  Dog  adoption affects  location and
               accessibility  1.2) Dog size personal factors patterns of dog adoption and 2.1) social factors in the number
               of service users affecting the waiting seats. dog boarding area and corridor size.  2.2) Time social factor

               affects the location and design of the area, environmental elements related to temperature and ventilation.
               2.3) Social integration factor affects the corridor area and the relationship in the environment component.
               The furniture placement of the seats  and. 2.4) social factors affecting activities 3) physical factors of the

               parking, shop, supermarkets, service spaces and corridors this led to 5) behavior of accessing the service,
               resulting in the use of the service make the service last longer cause spending and make them come back
               to use the service again which affects the income and stability of the shopping center. Due to accessibility

               factors and the COVID situation, further research may collect larger amounts of data that are currently
               limited to on-site data collection.



               Keywords :  Lifestyle Shopping Center, Dog Lover, Factors Affecting Design, User Behavior


               1. บทนำ

                                                                                                        ึ
                       เนื่องจากสภาพสังคมที่เปลี่ยนแปลงไปในปจจุบันที่ความผูกพันในครอบครัวลดลงและความเครงเครียดที่มากขน
                                                                                                        ้
                                                 ิ
                                                                            
                                                                                  
                                                                                    ้
                                                       
                            ิ
                                                              ี
                                                              ่
                                                                    ้
                                                                    ึ
                            ่
                                             
                                                                                                     ้
                                       ่
                                                                                                ั
               โดยเฉพาะอยางยงในสังคมเมองซงทำใหผคนเกดความรูสึกโดดเดยวมากขนตามไปดวย  สัตวเลียงจงมความสำคญมากขนโดย
                                    ื
                                                                                                     ึ
                                             ู
                                                                                        ี
                                                                                       ึ
                                       ึ
                                            
               มองวาเปนเพื่อน เปนสมาชิกในครอบครัว หรือเปนสิ่งยึดเหนี่ยวจิตใจ  ซึ่งชวยผอนคลายความเครียดอีกทางหนึ่ง (วรางคนา
                                                      
                                                
                                                             
                                       ึ
                                                                                              
                                                                                          ึ
                                                                                          ้
                                                                                                      
                                                                                                ื
                                                                                                ่
                                                                              ั
                                                                      
                                                               ้
                                                                                    ้
                                                                                  
                                                                                ั
                                ั
                                   
                             ี
                                    ั
                        ์
                        ิ
               คำประสิทธ และ วสะวฒน จนทก, 2559)  สงผลใหเจาของสัตวเลียงอยากใชเวลารวมกบสตวเลียงมากขน  แตเนองจากปญหา
                       ื
                           ี
                                                                                              ่
                                                                                              ี
                                                                                           ้
                          ี
                          ่
                                                                            ี
                                                                            ่
                                                                
                                                                  ิ
                                                                             
                                      ั
                                    ิ
               ในสังคมเมองทมการจราจรตดขดทำใหสูญเสียเวลาในการออกไปใชบรการในสถานทตาง ๆ และการขาดพืนทสาธารณะในการ
               ใหนำสัตวเลี้ยงเขาใชบริการ  ศูนยการคาซึ่งเปนสถานที่หนึ่งที่มีความจำเปนในการเขาใชบริการที่บอยครั้งในการซื้อสินคา 
               สำหรับอุปโภคบริโภคจึงทำใหเกิดการรวมกันเพื่อใหสอดคลองกับสภาพแวดลอมและกิจกรรมในปจจุบัน  ซึ่งศูนยการคา
                                                                                                         
                                                                                      
               รูปแบบนี้มีชื่อเรียกวา ศูนยการคาไลฟสไตล (Lifestyle Shopping Center)  เปนศูนยการคาที่ใหความสำคัญกับบรรยากาศ
                              
               ของสถานที่ ความชอบที่แตกตางกัน หรือพฤติกรรมใหม ๆ ของผูคนในปจจุบัน ในที่นี้ก็คือ กลุมคนรักสุนัข (Dog Lover)
                        ี
                                                                                                   
                                                                                                       ิ
                                                                           
                                                                             
               ดงนนเมือมการนำสุนขมาเขาใชบรการจงตองการพนทรองรบสำหรบคนกลุมน  แตอยางไรกตามศูนยการคากมกลมผูใชบรการ
                ั
                                                                                        
                                                                                              ็
                                                                                               ี
                                                                                            
                                                                                 ็
                                                                                                 ุ
                                                                                                 
                  ้
                  ั
                     ่
                                                                       ี
                                   
                                              
                                                      ี
                                            ึ
                                                          ั
                                        ิ
                                                               ั
                                                                       ้
                                                    ้
                                                    ื
                               ั
                                      
                                                                     
                                                      ่
               จำนวนมากและมีความหลากหลายทำใหความรูสึกของแตละบุคคลจึงมีความแตกตางกันตามไปดวย  ซึ่งความรูสึกนี้สงผลตอ
                                                                                                
                                                         
                                             
                                                                                                         
                                                                           
                                                    
                                                                  
                                                                                            ิ
                                
                                                                                                       
                                                                        
               พฤติกรรมในการเขาใชบรการ  โดยเม่อเปนผลในดานบวกทำใหเกิดเปนความรสึกดีทำใหเกดการเขาใชบรการ เกิดการเขาใช 
                                  ิ
                                           ื
                                                                                 ิ
                                                                        ู
                                             
                                ิ
                                      
                                            
                                                               ิ
                                                                             ั
                      ี
                             ้
                                                                   ่
                                                                      
                                                                             ่
                                                                   ึ
                      ่
                                                                                        
                  ิ
               บรการทยาวนานขน เกดรายไดในการใชจาย และกลับมาเขาใชบรการ ซงสรางความมนคงใหกบศนยการคา
                                                                                     ู
                             ึ
                                                                                   ั
                                                             
                                                           184
   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196   197