Page 95 - The 9th Graduate Integrity Conference Proceeding
P. 95

Research Proceedings in The 9  Graduate Integrity Conference: April, 2018
                                                  th







             Abstract

                    Bureau  of  Energy  Efficiency  Department  of  Alternative  Energy  Development  and  Energy  Efficiency
             (DEDE). The Ministry of Energy in cooperation with the King Mongkut’s Institute of Technology Ladkrabang.
             The  Housing  Energy  Index  and  Prototype  of  Energy  Conservation  Houses.  The  Bureau  is  responsible  for
             technology  transfer  and  dissemination.  The  data  were  disseminated  and  technology  transfer  in  energy.  The
             public relations campaign to educate and showcase the power to the people. Currently, the Office of Technology
             Transfer and Dissemination to hire an outside firm to design the data release.

                    The definition of public relations Thus obtaining the release of the Office of Technology Transfer and
             Dissemination. The Housing Energy Index and Prototype of Energy Conservation Houses. The benchmark for
             the powerhouse of the country. For purposes of public relations of the project, you want to do publicity through
             brochures to public knowledge and understanding. The threshold to be true. The criteria for selection to the
             design of energy-efficient homes in the country. The first report of the project has a lot of information to the
             public.  The  agency  will  help  transfer  and  dissemination  of  technology  to  manage  data  releases  preliminary
             manually. To solve the problem that cannot communicate the objectives of the campaign to educate the public.

                    The  results  were  derived  factor  data  management  (research)  to  the  Office  of  the  transfer  and

             dissemination  of  technology,  to  promote  public  acceptance  are  two  variables:  1)  Enormous  information  and
             2) Complex numbers by variables such as the classification of complex information easy to understand information
             to the public. And found leaflets knowledge of the project resulting from hiring an outside firm to design it.
             From checking in 1) the information described by understanding the image. And 2) to communicate quickly
             and easily understandable brochure that knowledge cannot achieve the desired objectives to promote public
             awareness and understanding. The threshold to be true.


             Keyword: Management Factors of Data Public Relations


             1. บทน�า

                    แผนอนุรักษ์พลังงาน  20  ปี  (พ.ศ.  2558-2579)  ได้ก�าหนดกรอบเป้าหมายที่จะลดใช้พลังงานลงร้อยละ  30  ในปี
                                                                               ั
                                                                                 ิ
                        ื
             พ.ศ. 2579 เม่อเทียบกับปี พ.ศ. 2558 หมายถึง การต้องลดใช้พลังงานเชิงพาณิชย์ให้ได้ท้งส้น 56,142 ktoe ของปริมาณการใช้
                                                         ุ
                                                        ี
                                                                                 ู
                       ุ
                                                                ์
                                                                      ั
                             ั
                                             ี
                                                                           ่
                             ้
                         ้
                                                                           ื
                                                                                 ่
                    ้
                                                                                         ิ
                                                                                        ั
                                                                                          ี
             พลงงานขนสดทายทงหมดของประเทศในป พ.ศ. 2579 มยทธศาสตรในการขบเคลอนแผนสการปฏบตมทังหมด 10 มาตรการ
                                                                                            ้
               ั
                                                                                       ิ
                    ั
                                                ั
                                                                                                ุ
                                             ี
                                                                                             ึ
                                              �
                                                     ่
                                                        ั
             โดยมาตรการท  10  เป็นมาตรการหนงทสาคญ  เกยวกบมาตรการการประชาสมพนธ์สร้างปลกจตสานกอนรกษ์พลงงาน
                                                                                                       ั
                                                     ี
                                                                                                 ั
                         ่
                                                                             ั
                                                                                           �
                         ี
                                                                                        ิ
                                           ึ
                                             ่
                                           ่
                                                                           ั
                                                                                      ู
                                                                                                       ู
                                                                             ั
                                                                                 ั
              ึ
              ่
                          ั
                             ี
                             ่
                ี
                                     ั
                                                       ิ
             ซงมใจความสาคญทจะประชาสมพนธ์รณรงค์สร้างค่านยมในการสร้างอาคารประหยดพลงงานและการเผยแพร่ความร้ด้าน
                        �
                                        ั
                                                                   �
             การประหยัดพลังงานให้กับประชาชนได้รับทราบและตระหนักถึงความสาคัญของการประหยัดพลังงาน (แผนอนุรักษ์พลังงาน
             20 ปี, 2558)
                                                                                                      ี
                    กรมพัฒนาพลังงานทดแทนและอนุรักษ์พลังงาน สังกัดกระทรวงพลังงาน เป็นองค์กรฐานความรู้ มีภาระหน้าท่ความ
             รับผิดชอบภายใต้พระราชบัญญัติบริหารราชการแผ่นดิน รับผิดชอบในการส่งเสริมประสิทธิภาพการใช้พลังงานและภาระหน้าท  ี ่
                                                                                            ิ
                              ิ
             ภายใต้พระราชบัญญตการส่งเสรมการอนุรักษ์พลังงาน  พ.ศ.  2535  ให้รบผิดชอบกากบ  ดูแล  ส่งเสรม  และช่วยเหลอให้
                                      ิ
                             ั
                                                                                ั
                                                                             �
                                                                     ั
                                                                                                       ื
                                                           ื
             โรงงานควบคุมและอาคารควบคุมได้ปฏิบัติตามกฎหมาย  เพ่อให้ใช้พลังงานอย่างมีประสิทธิภาพและประหยัด  (กรมพัฒนา
             พลังงานทดแทนและอนุรักษ์พลังงาน, 2560) ซึ่งกรมพัฒนาพลังงานทดแทนและอนุรักษ์พลังงาน ประกอบไปด้วยหน่วยงาน
             ส�าคัญทั้งหมด 14 หน่วยงาน โดยมี 13 หน่วยงาน เป็นฝ่ายผลิตองค์ความรู้ และ 1 หน่วยงาน เป็นฝ่ายการประชาสัมพันธ์
             Vol. 9                                        88
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100